Bbclub.gr - Συμπληρώματα Διατροφής - Θετικά και αρνητικά

Συμπληρώματα διατροφής: είναι θετικά για την υγεία μας;

Τα συμπληρώματα διατροφής πλέον χρησιμοποιούνται αρκετά συχνά και όχι μόνο από αθλητές όπως παλιότερα. Οι αθλητές έσπευδαν συχνά να λάβουν συμπληρώματα διατροφής. Όπως για παράδειγμα πρωτεΐνες και αμινοξέα. Πλέον όμως ο περισσότερος κόσμος αγοράζει συμπληρώματα είτε για δίαιτα είτε για απόκτηση μυών είτε για απλή ενίσχυση του οργανισμού. Για κάποια από αυτά έχουν ακουστεί πολλά θετικά αλλά και αρνητικά. Τι τελικά ισχύει; Επηρεάζουν θετικά την υγεία μας ή όχι; Μπορούμε να τα πάρουμε ή υπάρχουν κάποιες προϋποθέσεις;

Συμπλήρωμα βασικών θρεπτικών συστατικών

Τα βασικότερα πλεονεκτήματα των συμπληρωμάτων διατροφής είναι ότι μας δίνουν σε πολύ μεγαλύτερη ποσότητα κάποια συστατικά. Tα οποία για να τα λάβουμε μέσω της διατροφής μας θα έπρεπε να καταναλώσουμε πολύ μεγάλη ποσότητα από κάποια συγκεκριμένη τροφή. Οι γιατροί συστήνουν κάποια είδη συμπληρωμάτων ως απαραίτητο συστατικό της καθημερινότητάς μας. Όπως για παράδειγμα τις βιταμίνες. Κάποια άτομα χρειάζεται να πάρουν συμπληρώματα αφού έχουν ιδιαίτερη ανάγκη κάποιου πρόσθετου στοιχείου. Όπως για παράδειγμα ο σίδηρος για τις εγκύους και όσους έχουν αναιμία. Κάποια συμπληρώματα διατροφής, όπως για παράδειγμα οι πρωτεΐνες και τα αμινοξέα, είναι απαραίτητα για ορισμένους τύπους γυμναστικής. Έτσι ο αθλητής θα έχει την απαραίτητη δύναμη να αντεπεξέλθει στις ασκήσεις και τους στόχους του.

 

Συμπληρώματα διατροφής για αθλητές

Προσοχή χρειάζεται με τα συμπληρώματα διατροφής για όγκο που παίρνουν συχνά οι αθλητές. Τα πιο κοινά εξ αυτών είναι η κρεατίνη, τα αμινοξέα και οι πρωτεΐνες. Με τα συμπληρώματα αυτά μπορούμε να δούμε θεαματικά αποτελέσματα στη σιλουέτα μας αλλά και στις αθλητικές μας επιδόσεις. Ωστόσο, καλό είναι να τα λαμβάνουμε αφού πρώτα έχουμε συμβουλευθεί γιατρό σχετικά με το είδος που μας ταιριάζει και την ποσότητα. Επιπλέον, πρέπει η λήψη τους να γίνεται για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και οπωσδήποτε να συνδυάζεται με εντατική γυμναστική ώστε τα αποτελέσματα να έρθουν με φυσικό και διατηρήσιμο τρόπο.

Bbclub.gr -Πρωτεΐνες Όγκου - Αμινοξέα - Amino Power BCAA

Οπωσδήποτε, τα συμπληρώματα διατροφής χρειάζονται σκέψη για το αν τα έχουμε ανάγκη και σε τι βαθμό. Αν πιστεύουμε σε συνεργασία με το γιατρό μας ότι όντως τα χρειαζόμαστε τότε με την κατάλληλη διατροφή και γυμναστική μπορούμε να βοηθηθούμε και να βελτιώσουμε την υγεία του οργανισμού μας αλλά και το σώμα μας. Το παν είναι να μην επαναπαυτούμε και θεωρήσουμε ότι από μόνα τους είναι αρκετά για την ισορροπία του σώματος μας και του μυαλού μας.

Σωστός τρόπος λήψης

Τα συμπληρώματα διατροφής δεν παρουσιάζουν από μόνα τους μειονεκτήματα αλλά σε συνδυασμό με την υπερκατανάλωση και την λάθος λήψη τους. Όπως είναι για παράδειγμα τα συμπληρώματα που είναι εξειδικευμένα για τους γυμναζόμενους, τα οποία στην περίπτωση που ληφθούν και δεν ακολουθηθούν οι όροι χρήσης τους μπορεί να κάνουν ζημιά.  Σε καμία περίπτωση δεν συνιστούν πανάκεια και δεν οδηγούν σε υγιεινή διατροφή από μόνα τους. Η πλούσια διατροφή σε βιταμίνες θα πρέπει να αποτελεί μέρος του καθημερινού προγράμματός μας με την πρόσληψη φρούτων και λαχανικών και τα συμπληρώματα διατροφής να κάνουν αυτό ακριβώς που λέει το όνομα τους, να δρουν συμπληρωματικά αν αυτό πράγματι χρειάζεται. Καλό είναι, λοιπόν, να μας τα συστήσει ο γιατρός, ο φαρμακοποιός ή ο προπονητής μας αφού λάβει υπόψιν τις ανάγκες του οργανισμού μας και του τρόπου ζωή στην καθημερινότητα μας.